wtorek, 16 marca 2021

Lądowanie w Lindsey

Pierwszy tydzień kwietnia 865r. 

    Wielka flota wikingów pod dowództwem Halfdana Kvitserka ląduje na wybrzeżu Anglii w hrabstwie Lindsey. Wielka armia pogan liczy sobie 3 tysiące wojowników.

    W ciągu kilku pierwszych dni informacja o inwazji dociera do królów Mercji, Nortumbrii oraz Wschodniej Anglii.

Drugi tydzień kwietnia 865r.    

    Halfdan dzieli swoją armię w celu grabieży okolicznych prowincji i zajęcia pobliskich miast. Rozpoczyna się oblężenie Lincoln oraz Bitwa o York.

    Anglosasi wysyłają posłańca do Wessex i obierają miasto Oxford jako punk zborny dla armii która ma przeciwstawić się siłom inwazyjnym.


Od strony mechanicznej

Przyjąłem założenie gdzie jeden pionek na planszy równa się oddziałowi 12 modeli w oddziale na polu bitwy, natomiast skala w bitwie to 1:10

Decyzje o ruchach poszczególnych armii opieram o system z książki "The Solo Wargaming Guide" ułożyłem po trzy scenariusze dla Wikingów i trzy dla Anglosasów, po czym wylosowałem po jednym. Dopiero po ustaleniu i wybraniu planów dla stronnictw w sposób losowy, ustaliłem gdzie pojawia się flota inwazyjna. 

Przede mną do rozegrania pierwsza bitwa o miasto York. Po wkroczeniu armii wikingów na prowincje z miastem dobrałem kartę fyrdu i ustawiłem odpowiednią ilość modeli. Reakcje obrońców ustaliłem poprzez rzut k6. wyniki 1, 2, 3 oznaczały obronę za murami wynik 4, 5, 6 obrońcy wychodzą stawić czoła najeźdźcy. Zastanawiam się tutaj nad dodaniem jakiegoś modyfikatora zależnie od przewagi liczebnej. Trochę słabo by wyglądało gdyby fyrd z Lincoln rzucił się do walki z dwukrotnie przewyższającym go liczebnie wrogiem.

Zakładam że oblężenie miasta trwa tyle tygodni ile fyrdu stawiło się do obrony, pod warunkiem dwukrotnej przewagi oblegających co pozwala okrążyć odciąć obleganych. Lincoln utrzyma się 3 tygodnie dając czas na zgrupowanie Armii Anglosasów.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bitwa o Lincoln i kwestia zasad.

W tym wpisie opisze koniec sezonu kampanii, oraz zawrę listę zmian w zasadach gry Dragon Rampant, które wprowadziłem na własne potrzeby.  Ru...